Klasa 1a i 1c, lekcja 05.11.2016

Klasa 1a i 1c, lekcja 05.11.2016

Klasa 1a i 1c, lekcja 05.11.2016

Możliwość komentowania Klasa 1a i 1c, lekcja 05.11.2016 została wyłączona

Witamy w klasie 1A i 1C
Nauczyciel: Luiza Cichewicz
Asystent: Marta Gas

 

3Nasze ostatnie zajęcia sobotnie w dniu 05.11.2016 roku rozpoczęliśmy od sprawdzenia listy obecności. Następnie przeszliśmy do powtórzenia materiału z ostatnich zajęć. Później nasza koleżanka Wiktoria K. z klasy 1A opowiedziała nam co całe ferie robiła z klasową maskotką „Misiem Maxiem”. Pokazała nam również wpis w dzienniczku przygód.

Natomiast w klasie 1C kolega Mateusz spędził całe ferie z klasową maskotką „Żyrafą Kasią.

1Niestety był nieobecny na ostatnich zajęciach, ale maskotka i dzienniczek przygód dotarły do nas i opis w dzienniczku przygód przeczytała nam Pani. W następnej kolejności Pani zrobiła konkurs na najwięcej przeczytanych pozycji książek, wierszy i opowiadań z „Dzienniczka Czytania” za miesiąc Październik.

Konkurs wygrała w klasie 1a Anetka. Natomiast w klasie 1c było dwóch zwycięzców: Natalka i Imran.

Gratulacje dla zwycięzców. Oby tak dalej. Dostali od Pani naklejki z wyróżnieniem.

Potem przeszliśmy do pierwszej części zajęć. Zajęliśmy się spółgłoskami miękkimi „zi” i „ź”.

Na początku mieliśmy tradycyjne powtórzenie wiadomości z naszej tabelki, którą omawiamy już przez ostatnich kilka zajęć.

Następnie przeszliśmy do ćwiczenia 1, które robiliśmy na tablicy. Dzieci wylosowane patyczkiem wypisywały na tablicy wyrazy najpierw z „zi” a następnie z „ź”. Potem wszyscy przepisywaliśmy je do zeszytu.

Zapisane przykłady z „zi” to: ziarno, ziemia, ziemniak. Natomiast z „ź” to: woźna, źrebak, źle.

Następnie robiliśmy kolejne ćwiczenie – również na tablicy. Było to pisanie ze słuchu 3 krótkich zdań. Napisane poprawnie zdania przepisywaliśmy do zeszytów.

Kolejnym naszym zadaniem było napisanie wyrazów w kolejności alfabetycznej na tablicy a później w zeszycie.

Po przerwie na drugiej części zajęć omawialiśmy dalej naszą szkolną lekturę „120 Przygód Koziołka Matołka”. Zaczęliśmy od rozmowy na temat czasu i miejsca akcji.
Potem Pani czytała nam charakterystykę naszego głównego bohatera.
Następnie układaliśmy wspólnie Plan Wydarzeń. Zapisaliśmy 7 punktów na tablicy i w zeszytach.

Resztę zrobiliśmy w formie quizu. Była fajna zabawa. Pani podzieliła nas na dwie drużyny: czarnych i niebieskich. Każda drużyna miała swojego kapitana. Później czytała nam pytania, która drużyna była pierwsza podnosiła rękę w górę i odpowiadała. Za każdą poprawną odpowiedź był 1 punkt. Później były one sumowane. Kapitanowie zwycięskich drużyn otrzymali naklejki. Było naprawdę fajnie. Świetna zabawa bardzo nam się podobało. Zawsze to inna forma nauki.


Praca domowa:

– Narysować na formacie A4 jedną z przygód Koziołka Matołka (dowolną), dla tych, którzy nie zrobili tego na poprzednie zajęcia.

– Uzupełnić ramkę wklejoną do zeszytu.

2

 

 

Tu możesz wyszukać wszystkie interesujące Cię informacje dotyczące szkoły, uczniów, nauczycieli. Znaleźć dokumenty, rozporządzenia oraz uchwały zarządu szkoły

Social Media

Zapraszamy na nasz profil na Facebook-u. Polub nas, a będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami.

Newsletter

Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco z informacjami. Już nie zapomnisz o zajęciach, pracy domowej swojego dziecka...

Back to Top