Klasa III, lekcja 17.09.2016

Klasa III, lekcja 17.09.2016

Klasa III, lekcja 17.09.2016

Możliwość komentowania Klasa III, lekcja 17.09.2016 została wyłączona

Witamy w klasie 3!
Nauczyciel: Aneta Jesionowska
Asystent: Marta Tabaczka

Lekcja 17.09.2016
wrzesien-193917 września to data równie ważna w historii Polski, co 1 września. Przypomnieliśmy sobie o tragicznych wydarzeniach z 1939r. Wykonaliśmy kartki z kalendarza z tymi datami. Temat zajęć brzmiał: Wrzesień – Miesiąc Pamięci Narodowej.

 

Wszyscy pamiętali o dyktandzie, wyszło bardzo dobrze.

Omawialiśmy również nasze sprawozdania z wakacji i robiliśmy poprawę błędów. Nie używamy w wypracowaniach wyrazu „fajnie” oraz wyrażenia „do bani”, ponieważ pochodzą z języka potocznego, a nie literackiego. Drugim problemem klasowym jest zmiękczanie: „ń” czy „ni”, „ś”czy „si”, „ć” czy „ci”. Tutaj należy pamiętać zasadę:, jeśli po zmiękczeniu występuje spółgłoska – piszemy literę z kreską na górze, a jeśli mamy tam samogłoskę – zmiękczamy dodając „i”. Wiele osób używa dwóch zmiękczeń jednocześnie. Spory kłopot niektórym sprawia polskie „sz”, które jest zapisywane po angielsku, albo jest mylone z „ś”.czasownik

W drugiej części zajęć głównym bohaterem był CZASOWNIK. Dowiedzieliśmy się, że to część mowy, która odpowiada na pytania:, „co robi?” oraz „co się z nim dzieje?” Uczyliśmy się odmieniać czasowniki przez osoby i liczby. A to dopiero początek!

 

Na koniec czytaliśmy wiersz Aleksandra Fredry „Paweł i Gaweł” z podziałem na role. Narratorzy mają nauczyć się pięknie czytać, a wszystkie Pawły i Gawły nauczą się swoich ról na pamięć. Za tydzień próba teatralna!!!

partyk-i-szczurekSzczurek Szuru-burek był u Patryka, gdzie razem przeżyli „czekoladową” przygodę, a teraz powędrował do Hani.

 


dzienniczek-czytaniaZadanie domowe:

kolejne słowa z ortografii do nauczenia się na pamięć (przepisać i zaznaczyć „ż” i „ó” na czerwono):, że, jeż, róża, żółty, żółw, drażnić, wciąż, różne, różowe, skarży się. Znaleźć i przeczytać, kim był Aleksander Fredro. Niektórzy za przeszkadzanie na lekcji otrzymali dodatkowo zadanie z matematyki! Wszyscy dostali „Dzienniczki czytania” – mają być uzupełniane w miarę czytania (obojętnie co, ale po polsku –książki, instrukcje, gazety, przepisy, komiksy itp.) . Trzeba wpisywać tylko to , co dziecko przeczytało, np. jeśli czyta książkę, trzeba wpisać, ile stron przeczytało za jednym razem.

Do zobaczenia!

 

 

Tu możesz wyszukać wszystkie interesujące Cię informacje dotyczące szkoły, uczniów, nauczycieli. Znaleźć dokumenty, rozporządzenia oraz uchwały zarządu szkoły

Social Media

Zapraszamy na nasz profil na Facebook-u. Polub nas, a będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami.

Newsletter

Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco z informacjami. Już nie zapomnisz o zajęciach, pracy domowej swojego dziecka...

Back to Top