Klasa IB, lekcja 15.10.2016

Klasa IB, lekcja 15.10.2016

Klasa IB, lekcja 15.10.2016

Możliwość komentowania Klasa IB, lekcja 15.10.2016 została wyłączona

Witamy w klasie 1B
Nauczyciel: Ewelina Rytel
Asystent: Magdalena Molenda

Nasze dzisiejsze zajęcia bardzo nam się przedłużały i trwały w nieskończoność, a to za sprawą uroczystości Pasowania na ucznia, której nie mogliśmy się doczekać.

Nasze myśli błądziły w innym kierunku, nie mogliśmy się skupić na zajęciach i pewnie to było powodem, dla którego nie wiedzieliśmy albo nie pamiętaliśmy zasad pisowni spółgłosek miękkich. Pani miała problemy ze znalezieniem wśród nas kogoś, kto mógłby jej cokolwiek powiedzieć w tym temacie…..:-( Pani zrobiła nam powtórkę i prosiła, aby przeczytać sobie kilka razy naszą ostatnią kolorową tabelkę wklejoną do zeszytu.

Następnie przyszła kolej na naukę kolejnych spółgłosek miękkich. Tym razem były to literki “si” i “ś”. Za pomocą patyczków, Pani losowała osoby, które miały za zadanie napisać ze słuchu odpowiedni wyraz, który następnie przepisywaliśmy do zeszytu. Pisanie w zeszytach ciągle jeszcze idzie nam wolno, ale pracujemy nad tym by było lepiej, nie tylko z pisaniem, ale również z przepisywaniem wyrazów bez błędów.

Następnie na podstawie wyrazów zawierających literki “si” i “ś” robiliśmy kolejne ćwiczenie dot. literowania, głoskowania oraz mówienia sylabami. Pani była ucieszona, ponieważ coraz więcej z nas potrafi zrobić to ćwiczenie bez większych błędów.

Był też krótki czas na zabawę: z rozsypanki literowej układaliśmy wyrazy zawierające literki “si” i “ś”.

Na lekcji religii rozmawialiśmy o nakazach i zakazach. Ksiądz Waldek opowiadał nam o Mojżeszu i jego tablicach z 10 Przykazaniami.

Osiołek Krzyś po udanym weekendzie spędzonym z Nikosiem powędrował do Gabrysi.

 

 

 

 

 

 

 

 


Po przerwie w końcu przyszedł czas na uroczystość Pasowania na ucznia. Po zaśpiewaniu piosenki i powiedzeniu wierszyków złożyliśmy uroczyste ślubowanie.

Na koniec otrzymaliśmy dyplomy, rożki ze słodyczami oraz odblaskowe gadżety od naszego sponsora. Byliśmy bardzo uradowani, ponieważ nie spodziewaliśmy się tylu niespodzianek i to na dodatek w jednym dniu.

 


Zadanie domowe:

  • dokończyć tabelkę dot. literowania, głoskowania i mówienia sylabami
  • przepisać tekst z tabelki nr 2 wybierając z nawiasów właściwe litery oznaczające spółgłoski miękkie.

 

 

Tu możesz wyszukać wszystkie interesujące Cię informacje dotyczące szkoły, uczniów, nauczycieli. Znaleźć dokumenty, rozporządzenia oraz uchwały zarządu szkoły

Social Media

Zapraszamy na nasz profil na Facebook-u. Polub nas, a będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami.

Newsletter

Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco z informacjami. Już nie zapomnisz o zajęciach, pracy domowej swojego dziecka...

Back to Top