Przedszkole, lekcja 04.02.2017

Przedszkole, lekcja 04.02.2017

Przedszkole, lekcja 04.02.2017

Możliwość komentowania Przedszkole, lekcja 04.02.2017 została wyłączona

MY JESTEŚMY PRZEDSZKOLAKI
Wychowawca: Marta Gas
Asystent: Agnieszka

Witajcie!
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia obecności i wiecie, co? Mieliśmy 100% frekwencji  SUPER!

HaniaNasz klasowy “przytulak” Krokuś wrócił z tygodniowej podróży od Hani i razem z nią przybył do klasy, aby bacznie nas obserwować i sprawdzać nasze postępy w nauce.

Tematem naszych zajęć było powtórzenie dotychczasowo zebranej wiedzy na temat liter i wyrazów z nimi związanych.

Wszyscy spisaliśmy się na medal, a Pani Marta była z nas bardzo dumna. Przyniosła dzisiaj do klasy literki, a naszym zadaniem było odgadnąć, która literka jest literą podaną przez Panią Martę. Po czym musieliśmy podać wyrazy, które zaczynają się właśnie na nią.

Następnie Pani Marta przeczytała nam wiersz o figurach geometrycznych, po czym powtórzyliśmy sobie wiadomości na ich temat. Trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt te figury są nam już bardzo dobrze znane!

 

PAJACYK

Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło , kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.
Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z kwadratów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.

Powtórzyliśmy sobie również dni tygodnia, a pomógł nam w tym wierszyk Pani Wandy Chotomskiej pod tytułem “Jak biedronka zgubiła kropki”:

“W poniedziałek bardzo rano
 Pierwsza kropka wpadła w siano.
 Drugą kropką wiatr we wtorek
 Grał w siatkówkę nad jeziorem.
 W środę kos dał swoim dzieciom
 Do zabawy kropkę trzecią.
 W czwartek czwarta z siedmiu kropek
 W świat ruszyła autostopem.
 Piąta kropka w piątek rano
 Wpadła w studnię cembrowaną.
 Szóstą kotek wziął w sobotę
 I nie oddał jej z powrotem.
 A siódma przy niedzieli
 Spadła w mieście z karuzeli.”

Powtórzyliśmy także poznane dotychczas cyfry i liczbę 10. Zarówno ich pisownię jak i wymowę.  Tutaj świetnie spisał się wierszyk pt. “Rachunki na wesoło” Pani Haliny Szayerowej:

cyferki 1-5 “1, 2, …, 9, 10
 wszystko można, co się zdarzy,
 porachować, zmierzyć, zważyć.
 Ile wody mieści morze?
 Ile nasion w pomidorze?
 Ile góra ma kamieni?
 Ile drzwi jest w naszej sieni?
 Ile kotów w kamienicy?
 Ile latarń na ulicy? …
 

1, 2, …, 9, 10
 wszystko można, co się zdarzy,
 porachować, zmierzyć, zważyć.
 Ile łapek ma kurczątko?
 Ile oczek ma myszątko?
 Ile kątów w pokoiku?
 Ile jabłek w tym koszyku?
 Ile palców rączka ma?
 Ile nóżka palców ma?
 Ile w parku jest ławeczek?
 Ile nóżek ma stołeczek?
 Ile szklanek jest w tuzinie?
 Ile nóg ma świerszcz w kominie?”

cyferki 6-9

Gdy powtórzyliśmy materiał Pani Marta poprosiła nas o zajęcie wygodnych miejsc i wysłuchania niesamowitej historii o “Misiu, który marzył, aby mieć serce”. Z uwagą śledziliśmy każde przeczytane zdanie, ponieważ była to bardzo piękna i interesująca historia, której morał jest następujący “Serca nie rozpoznaje się po jego biciu, ale po pełnych miłości czynach i tym, co robisz dla innych”.

misie

Pod koniec zajęć wspólnie bawiliśmy się kolorując obrazki troskliwych misiów, tańcząc i śpiewając wesoło.

Krokuś, który zawsze ochoczo się z nami bawi dzisiaj poszedł do domu z Arizoną, by w przyszłą sobotę móc nam opowiedzieć o swoich nowych przygodach.

Do zobaczenia już niedługo!


Zadanie domowe:

-Podręcznik “Maja uczy się i bawi” str. 95

 

kids

Tu możesz wyszukać wszystkie interesujące Cię informacje dotyczące szkoły, uczniów, nauczycieli. Znaleźć dokumenty, rozporządzenia oraz uchwały zarządu szkoły

Social Media

Zapraszamy na nasz profil na Facebook-u. Polub nas, a będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami.

Newsletter

Zapisz się już dziś i bądź na bieżąco z informacjami. Już nie zapomnisz o zajęciach, pracy domowej swojego dziecka...

Back to Top